Subject: küsimus dokumente allkirjastamise kohta
From: "Aleksandra Dobbs" <[email-masked]>
To: "ria uldmeil" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 2 Aug 2024 15:34:55 +0300

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Tere,

Soovime uurida järgmist:

Meie ettevõte allkirjastab lepinguid ettevõtetega, mis asuvad teistes EL 
riikides.

Puutusime kokku allkirjadega, mis on antud Acrobat Reader programmi kaudu 
PDF failis ning „Signature Paneelis“ on kirjas, et „This is a Qualified 
Elektronic Signature according to EU Regulation 910/2014.“ Ehk eIDAS määrus. 
Pdf failis on ka kirjas “The signature includes an embedded timestamp“.

Manusena on  pilt pdf failis signatuure paneelist.

Vajutades „Certifivate Dertails“, saame kontrollida kes on sertifikaati 
väljastaja. Antud juhul oli tegu Poolas väljastatud sertifikaatiga, mida 
väljastas Asseco Data Systems SA. Kontrollisin sertifikaadi väljastajat, 
ning ta on „trusted listis“ olemas. 
https://eidas.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/tl/PL

Küsimus selline: kas selline allkiri vastab juriidiliselt kehtivuselt 
omakäelisele allkirjale? Ja kas võrdub see tasemele QES, nagu selgitatakse 
veebilehel 
<https://www.id.ee/artikkel/digitaalne-allkirjastamine-ja-elektroonilised-allkirjad/> 
https://www.id.ee/artikkel/digitaalne-allkirjastamine-ja-elektroonilised-allkirjad/ ?

Pdf failis on kirjas, et „The signture includes an embedded timestamp“. Ehk 
kas see väide tähendab, et Acrobat Reader, mille kaudu allkirja tehakse, 
kasutab ajatempliteenust ehk kas sellisel juhul on see juriidilisel kehtiv?

Samas on ka kirjas „Signature in not LTV enables and will expire after 
2026.12.12“. Palun selgitage mida see väide tähendab?

Lugupidamisega ja ette tänades

With kind regards,

Aleksandra Dobbs

Legal Counsel

+372 5672 2237

AS SKINEST RAIL

Mõisa 4

Tallinn 13522 Estonia

Information contained in this message and documents attached is strictly 
confidential. It is intended solely for the addressee and access to the 
e-mail by anyone else is unauthorised.  If you are not the intended 
recipient of this message, please be aware that any review, retransmission, 
dissemination or other use of this information by persons or entities other 
than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, 
please notify the sender immediately and delete the message. Please accept 
our apologies for inconveniences. WARNING: Computer viruses can be 
transmitted via e-mail. The recipient should check this e-mail and any 
attachments for the presence of viruses. The company accepts no liability 
for any damage caused by any virus transmitted by this email. E-mail 
transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information 
could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, 
or contain viruses. The sender therefore does not accept liability for any 
errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result 
of e-mail transmission.